Šalčininkų rajono savivaldybė

Savivaldybės biudžetinė įstaiga
Vilniaus g. 49, LT- 17116 Šalčininkai
Kodas 188718713
Juridinių asmenų registras
PVM mokėtojo kodas LT 887187113
Tel. (8 380) 51 233 (8 380) 51 233
FAKS. (8 380) 51 244

El.paštas priimamasis@salcininkai.lt

- Veiklos sritys -
  • Administracinės naštos mažinimas
  • Architektūra ir statyba
  • Atliekų tvarkymas
  • Biudžetas
  • Būstas
  • Civilinė metrikacija
  • Civilinė sauga
  • Daugiabučių valdymas
  • Investicijos
  • Finansinės ataskaitos
  • Jaunimas
  • Integruotų teritorijų vystymas
  • Keleivių vežimas
  • Komunalinis ūkis
  • Korupcijos prevencija
  • Kultūra
  • Kultūros paveldas
  • Kapinės
  • Licencijos, leidimai
  • Mobilizacija
  • Mokesčių tarifai
  • Pedagoginė psichologinė tarnyba
  • Priėmimas į darbą
  • Sveikata
  • Socialinė apsauga
  • Švietimas
  • Sportas
  • Tarptautinis bendradarbiavimas
  • Teisinė pagalba
  • Teritorijų planavimas
  • Turizmas
  • Turto valdymas
  • Užimtumo didinimo programa
  • Žemės ūkis
  • Vaiko teisių apsauga
  • Valstybinė kalba
  • Verslas
  • Visuomenės informavimas
  • Vietos bendruomenių savivalda
  • Viešieji aukcionai
  • Viešos konsultacijos
  • Viešoji tvarka
  • - Paslaugos -
  • Prašymai
  • Informacijos rinkmenos
  • Viešosios ir adminnistracinės paslaugos
  • E-paslaugos
  • - Bendradarbiavimas -
  • Tarptautinis bendradarbiavimas
  • ES parama
  • Projektai
  • - Klauskite -
  • Jūsų klausimai
  • Klauskite
  • - Viršutinis meniu -
  • home_ico
  • Versija neįgaliesiems
  • Svečių knyga
  • Kontaktų knygelė
  • Svetainės medis
  • - Nuorodos -
  • Nuorodos
  • - Administracinė informacija -
  • Nuostatai
  • Planavimo dokumentai
  • Darbo užmokestis
  • Viešieji pirkimai
  • Biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai
  • Finansinių ataskaitų rinkiniai
  • Paskatinimai ir apdovanojimai
  • Tarnybiniai lengvieji automobiliai
  • - Teisinė informacija -
  • Teisės aktai
  • Teisės aktų projektai
  • Išvadoms gauti pateikti teisės aktų projektai
    Vyriausybei pateikti teisės aktų projektai
    Teisės aktų projektų archyvas
  • Tyrimai ir analizė
  • Teisės aktų pažeidimai
  • Tarybos posėdžiai
  • Teisinio reguliavimo stebėsena
  • - Struktūra ir kontaktai -
  • Struktūra ir kontaktai
  • Meras
  • Mero pavaduotojas
    Mero patarėjos
    Mero padėjėjas
    Mero ataskaita
  • Taryba
  • Administracija
  • Savivaldybės įstaigos
  • Savivaldybės komisijos
  • Kontaktų knygelė
  • Gyventojų priėmimo grafikas
  • Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba
  • - Horizontalus meniu -
  • Apie rajoną
  • Teritorija, gyventojai
    Kaimo bendruomenės
    Garbės piliečiai
    Rajono žemėlapis
    Herbas
    Naujienos
    Aktualijos
  • Struktūra ir kontaktai
  • Meras
    Mero pavaduotojas
    Mero patarėjai
    Mero ataskaita
    Taryba
    Administracija
    Savivaldybės įstaigos
    Savivaldybės komisijos
    Kontaktų knygelė
    Gyventojų priėmimo grafikas
    Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba
  • Teisinė informacija
  • Teisės aktai
    Teisės aktų projektai
    Išvadoms gauti pateikti teisės aktų projektai
    Vyriausybei pateikti teisės aktų projektai
    Teisės aktų projektų archyvas
    Tyrimai ir analizės
    Teisės aktų pažeidimai
    Seimo kontrolierių pažymos
    Valstybės kontrolierių sprendimai
    Teismo sprendimai
    Šiurkštūs tarnybiniai nusižengimai
    Teisinio reguliavimo stebėsena
    Tarybos posėdžiai
  • Veikla
  • Veiklos sritys
    Nuostatai
    Savivaldybės tarybos reglamentas
    Savivaldybės administracijos nuostatai
    Planavimo dokumentai
    Darbo užmokestis
    Viešieji pirkimai
    Biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai
    Finansinių ataskaitų rinkiniai
    Finansiniai įsipareigojimai
    Vadovų darbotvarkės
    Mero darbotvarkė
    Mero pavaduotojo darbotvarkė
    Administracijos direktoriaus darbotvarkė
    Administracijos direktoriaus pavaduotojo darbotvarkė
    Paskatinimai ir apdovanojimai
    Ūkio subjektų priežiūra
  • Paslaugos
  • Prašymai
    Informacijos rinkmenos
    Viešosios ir administracinės paslaugos
    Licencijos
    Leidimai
    E-paslaugos
  • Tarptautinis bendradarbiavimas
  • Klausimai
  • Jūsų klausimai
    Klauskite
  • Nuorodos
  • Savivaldybės
  • Sėkmingos pamokos receptas: 3x15
    2018-10-10

    Jeigu galvojate, kad mokytojai tik taiso sąsiuvinius ir ruošiasi pamokoms, labai klystate! Šalčininkai rajono mokytojai produktyviai „gamina“ sėkmingų pamokų receptus, vakar jie sukūrė net 5 aktyvių pamokų pavyzdžius.

    Šalčininkų rajone įgyvendinant Švietimo ir mokslo ministerijos projektą „Lyderių laikas 3“ siekiama keisti mokinių ir mokytojų supratimą apie šiuolaikinę pamoką. Spalio 9 dieną surengtas rajoninis renginys mokytojams, kuriuo siekiama atrasti ir skleisti sėkmingų aktyvių pamokų receptus.

    Aktyvių? Ne, ne tik. Kiekviena aktyvi pamoka dar buvo ir interaktyvi, netradicinė, subalansuota ir integruota. Intriga? Taip! Pasirodo įmanoma suderinti apelsiną ir degtukus, vaikų pamėgtą spinerį, vandenį ir putojančią tabletę, pamokose kaip auklėjamąjį momentą panaudoti kreidą, darbines pirštines, o metalofoną - ilgųjų ir trumpųjų balsių mokymui. Mokytojai atskleidė, kad kūrybiškumui ribų iš tiesų nėra ir 3x15 pamokose yra būtina sąlyga, reikalingas balansas, vaikų motyvavimas, aktyvinimas. Sėkmingos pamokos esmė – įdomi ir įtraukianti veikla, netradicinės erdvės, daiktai ir skirtingų dalykų integravimas.



    Savo pavyzdžiais taip pat dalinosi projekto „Lyderių laikas 3“ Šalčininkų rajono kūrybinės komandos narės - mokytojos Natalija Šiškovskaja ir Renata Babravičienė. Entuziastingai pristatytos pamokos patraukė visų dėmesį, nes juk iš tiesų pamokos pradžioje įdomu bandyti atspėti, kas paslėpta dėžutėje, o vėliau pamatyti, kaip iš tiesų atrodo jūrų ežys, ir visa tai – mokantis anglų kalbos, arba perfrazuoti jau žinomas patarles naudojantis informacinėmis technologijomis. Įdomu buvo ir mokytojams!

    Kurdami sėkmingos pamokos receptą mokytojai akcentavo, kad pamokose turi būti taikomi įvairūs metodai, nes ir mokinių mokymosi stilius skiriasi. Anot jų, šiuolaikinė pamoka turi sudaryti sąlygas įgyti žinias aktyviai veikiant, o mokymo metodų tikslingumas ir įvairovė padaro mokymo procesą daug spartesnį ir patrauklesnį. Jie taip pat išvardijo aktyvių mokymo(si) metodu privalumus, svarbiausias iš jų – motyvacija.



    - Šiuolaikinė karta yra labai reikli ir greita, mokiniai nori visko čia ir dabar, todėl mokytojas turi mokėti prisitaikyti, surasti aukso vidurį. Mūsų rajono mokytojai yra iš tiesų darbštūs ir aktyvūs, deda daug pastangų ruošdamiesi pamokoms, tačiau atsinaujinti reikia. Tokia yra mokytojų profesija, turime žengti koja kojon su laiku, būtina atsisakyti stereotipų ir keisti požiūrį į mus pačius, mūsų mokinius ir pamoką, - sako kūrybinės komandos narė Gitana Šablinskaja.

    Recepto 3x15 paieškos baigėsi interaktyvia refleksija. Kūrybinės komandos narė Renata Babravičienė pakvietė pasidalinti įspūdžiais per internetinę platformą menti.com.

    Švietimo ir sporto skyriaus specialistas Edmund Učkuronis, kuruojantis projekto įgyvendinimą, apibendrindamas renginį, akcentavo, kad realizuojant projektą „Lyderių laikas 3“ sudaryta kūrybinė komanda ieško motyvuojančios ir įtraukiančios pamokos sprendimų, lankosi užsienio ir Lietuvos švietimo įstaigose, organizuoja renginius mokiniams ir mokytojams.

    - Kodėl 3x15? Atsakymas paprastas. Gegužę organizuotame renginyje mokiniai pasisakė už balansą pamokose ir žinių pritaikymą praktikoje. Todėl gimė mintis atsisakyti tradicinio pamokos pavadinimo, kitokio požiūrio į pamokos eigą ir lokalizaciją. Tikimės mokytojų palaikymo atsižvelgiant į mokinių norus. Lapkričio 12 – 16 dienomis Šalčininkų rajono švietimo įstaigos pakvies mokytojus į atvirą savaitę. Pamokose lankysis ir kūrybinės komandos nariai. Tikslas yra labai paprastas, bet paslėptas – surasti subalansuotai aktyvią pamoką, kurioje mokiniai patys galėtų veikti ir atrasti, o mokytojas taptų konsultantu, - sako E. Učkuronis.



    Po pertraukos į salę grįžę mokytojai susitiko su Šiaulių „Salduvės“ progimnazijos direktore Natalija Kaunickiene, pristačiusia pagalbos mokytojui modelį, mokinio pažangos stebėjimą, geros pamokos bruožus. Anot jos, mokiniai turi gauti aktualią ir su gyvenimu susieta mokomąją medžiagą, pamokos struktūra turi būti apgalvota, o uždaviniai pamatuojami ir įgyvendinami.



    Inesa Suchocka

    Atgal Spausdinimo versija
    Dalintis: Facebook

    © ŠALČININKŲ RAJONO SAVIVALDYBĖ, 2010. SPRENDIMAS: IDAMAS, NAUDOJAMA SMARTWEB SISTEMA.